ویلاسازی کاسپین -LSF

ویلای پیش ساخته , صنعتی سازی ساختمان, ساختمان پیش ساخته

معرفی وامکان سنجي سيستم قاب سبک فلزي یا ال اس اف در صنعت ساختمان

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

کلیات

نيازمبرم جامعه به مسکن اين واقعيت را آشکار کرده است که استفاده از سيستم سنتي در امرساخت و ساز پاسخگوي نياز جامعه نخواهد بود . يکي از روشهاي نويني که در صنعت ساخت و ساز مطرح است ، سيستم ساختماني با پتانسيل توليد صنعتي و پيش ساخته است که نيازهاي کمي و کيفي بخش مسکن را مي تواند برآورده کند . يکي از اين گونه سيستم ها ، سيستم قاب سبک فلزي LSF است که نه تنها امکان توليد صنعتي آن وجود دارد ، بلکه سبک بودن سيستم باعث کاهش نيرو هاي اينر سي در هنگام زمين لرزه خواهد بود و در نتيجه آسيب پذیري ناشي از زمين لرزه را کمتر کاهش خواهد  داد

در این مجموعه سعي شده است که علل برتري هر یک از اين سيستمها  و مشخصات آن از لحاظ تئوري  و فني بررسي گردد و مزايا و معايب سيستم با توجه به موقعيت کشور واستان زنجان و  امکان توليد آن  در داخل نيز از جوانب مختلف ، مورد بحث و بررسي قرار گرفته است .

 مقدمه

نیازهاي کمي و کيفي ساختمان طي دهه هاي گذشته نشان مي دهد که بهترين راهکار تحقق اهداف مسکن براي اقشار مختلف جامعه ، به کار گيري شيوه هاي نوين در احداث ساختمان است . دستيابي به پايداري و پايايي لازم در برابر شرايط محيطي و سوانح طبيعي (زلزله و باد) از يک طرف و بازسازي ساختمانهايي که در اثر عوارض طبيعي تخريب شده اند

  تجديد نظر در شيوه هاي ساخت به علت بالا رفتن سطح استاندارد و تغيير نيازهاي زندگي از سوي ديگر اهميت موضوع را بيش از پيش تبيين مي کند.همچنين از نظر اقتصادي نيز مي توان با استفاده از توليد صنعتي و پيش سازي زمان ساخت را کوتاه تر کرد. زيرا امروز مشخص شده است که زمان ساخت ارتباط مستقيم با هزينه ساخت دارد ، لذا با استفاده از اين فناوري قيمت ساخت را نيز مي توان کاهش داد .

شيوه هاي رايج ساختمان سازي موجود ، نياز به کارگر ساده ساختماني دارد . از طرفي گرايش به اين شغل در جامعه امروزي با علاقه و اشتياق همراه نيست ، در حالي که توليد صنعتي ساختمان با حداقل کارگر امکان پذير و به عنوان کار فني براي عموم مطلوب است . همچنين موضوع توسعه پايدار که امروزه توجه تمام کشورها را به خود جلب کرده است با استفاده از شيوه هاي توليد صنعتي محقق خواهد شد .

ساخت مسکن نسبت به ديگر فعاليت هاي ساختماني از تنوع بيشتري برخوردار است که منشا آن بيشتر در دسترس بودن مصالح ساختماني ، آداب و سنتهاي جوامع ، فرهنگها و عوامل اجتماعي است . در اين راستا مي توان گرايش به استفاده از فولاد در کارهاي ساختماني را نام برد .

با پيشرفت صنايع فولاد و اعمال سياستهاي بهينه سازي صنعت ساختمان ، استفاده از سيستم LSF در ساخت بناها به ويژه ساختمانهاي مسکوني د دهه گذشته شتاب بيشتري به خود گرفته است ، به طوري که در انگلستان و ديگر کشورهاي اروپايي اين سيستم را براي جايگزيني با سيستم سنتي آجر ، بلوک و سنگ استفاده کرده اند و در شمال آمريکا ، کشورهاي اسکانديناوي و استراليا اين سيستم بهترين جايگزين براي سيستم چوبي مي دانند . در ژاپن اين سيستم به دليل هماهنگي آن با سيستم هاي توليد پيش ساخته ، مقاومت در برابر زلزله و کيفيت مطلوب ساخت جهت استفاده طولاني از ساختمان جايگزين سيستم چوبي گرديده است .

  به طور کلي مي توان عوامل موثر در بهره وري سيستمهاي توليد صنعتي را به صورت زير تقسيم کرد:

- مشتريان : مالکان ، استفاده کنندگان

- طراحان : معماران ، مهندسان، مشاوران ، سازندگان حرفه اي

- سازندگان : پيمانکاران ، صنعتگران ، کارگران ، اتحاديه ها

- واگذارکنندگان  وام و تسهيلات : اعتبار(بانکها ، سرمايه گذاران دولتي و خصوصي)

- کارخانه ها و توليد کنندگان : توليد کنندگان مواد اوليه ، توليد کننده قطعات ، توزيع کنندگان ، اتحاديه هاي تجاري

 - طراحان و مجريان ضوابط و مقررات : تعيين کنندگان ، استانداردها ، دستورالعمل ها و توصيه ها

آموزش دهندگان : انتشارات ، دانشگاهها ، مدارس حرفه اي ، موسسات خصوصي

- محققين و اساتيد : موسسات و مراکز تحقيقاتي ، آزمايشگاهها ي تحقيقاتي ، بخش تجهيزات ، نوآوري

 تفاوت عمده طراحی ساختمان در سیستم فرا ال اس اف و سیستم ال اس اف شیوه طراحی ساختمانها می باشد. در سیستم ال اس اف ساختمان به صورت پانلهای باربر طراحی می شود ، در حالی که در سیستم فرا ال اس اف ساختمان بر اساس سیستم قاب فولادی طراحی می شود .

هیچ یک از شرکتهای تولید کننده سازه ال اس اف در ایران  به صورت ترکیبی از این سازه استفاده نمی کنند و در نتیجه قیمت سازه ال اس اف بسیار بالا تر از سیستمهای سنتی تمام می شود . قابلیت ترکیب سازه های سرد نورد شده شرکت فولاد لوشان با سازه ال اس اف متداول و بندهای آئین نامه ای مربوطه موجب کاهش وزن تمام شده سازه از حدود 30 الی 35 کیلوگرم در متر مربع زیر بنا به حدود 17 الی 24 کیلوگرم در متر مربع خواهد شد . همچنین محدودیت دو طبقه برای سازه ال اس اف وجود دارد که در سازه های فرا ال اس اف امکان اجرا تا 5 طبقه وجود دارد که یک مزیت نسبی بسیار عالی خواهد بود و همچنین در استفاده از این سیستم در سازه های هیبریدی می توان سازه هایی تا 5 طبقه را اجرا نمود .

 فلز فرم داده شده در حالت سرد و قاب سبک فلزي

  1. تاريخچه و دلايل به کارگيري سيستم

فلز فرم داده شده در حالت سرد يا CFS از سال 1850 در کشور هاي انگلستان و آمريکا با کاربرگردان در ساخت لوازم منزل و خودرو شروع شد ولي تا قبل از جنگ جهاني اول در ساختمان سازي به کار گرفته نشده بود . از سال 1950 به بعد استفاده از فلز CFS در ساختمانهاي صنعتي شروع شد، اما از آن جا که نتوانست با سيستمهاي رايج ساختمان  سازي در آن زمان رقابت اقتصادي کند، لذا تا سال 1990 موفق نشد به اين بخش وارد شود، اما از سال 1990 به بعد به دليل گران شدن چوب و مشکلات زيست محيطي در ساختمان سازي باعث شد سيستم ساختماني LSF  که با استفاده از فلز CFS  شکل گرفته است ، براي ساخت واحد هاي مسکوني به کار گرفته شود.

مشخصات فني LSF 

قطعات CFS از فلز گالوانيزه و يا فلز ضد زنگ ساخته مي شوند که از مشخصات بارز آنها مي توان به سختي و محکمي زياد قطعات نسبت به وزن آنها اشاره کرد (شکل   3) .

اين قطعات به نامهاي قطعات باز ، بسته و ساخته شده خوانده مي شوند و اين نوع قطعات پتانسيل مناسبي براي معماران و مهندسين مهيا کرده اند به گونه اي که            مي توانند دقيقا قطعه مورد نظر خود را بر اساس نيازشان انتخاب نمايند . فلزهاي ورقي شکل معمولا در عرض 5/1 متر در کارخانجات ذوب آهن توليد و در کارخانجات مخصوص ديگري به صورت رولي و پرسي فرم داده شده وبه شکل CFS در مي‌آيند . اندازه قطعات در جا معمولا بين 50تا300 ميليمتر و ضخامتشان 4/0 تا 5/3 ميليمتراست .

دو روش براي بر پا کردن قطعات سيستم LSF وجود دارد : سيستم باربر که از طريق اتصال قطعات سيستم در کارگاه ساخته مي شود و ديگري سيستم کانکسي (جعبه اي ) که در کارخانه ساخته شده و به کارگاه حمل و نصب مي شود . المانهاي اصلي ديوارها ي خارجي و داخلي سيستم از پرچ ها وريل‌ها تشکيل شده‌اند که اين قطعات با مواد مناسب جهت عايق بندي حرارتي و صوتي پوشش داده مي‌شوند . اصولا ديوارهاي باربر براي بارهاي عمودي و افقي طراحي شده اند و ديوارهاي غير باربر براي جداسازي فضاها مورد استفاده قرار مي‌گيرند .

کف سازيها در سيستم LSF از قطعات C شکل بنام تيرچه که با ورق هاي فلزي ذوزنقه اي شکل با پنج سانتي متر بتن پوشش داده مي شود ، تشکيل شده اند و بنام سقف سازي تخت معروف است . سيستم ديگر براي پوشش تيرريزها استفاده از چوب و نئوپان است که بيشتر در اروپا و امريکا مورد استفاده قرار مي‌گيرد .

يکي از مزاياي سيستم LSF ، داشتن پتانسيل تطبيق با انواع نما سازيهاي رايج در کشورهاي مختلف است . نما سازيها ي معمول در ايران آجرکاري ، سيمانکاري ، ديوار    پرده اي از فلز ورقي شکل و نماي سنگي است که همگي با اين سيستم مطابقت دارند .

 

  1. کاربرد سازه ال اس اف و فرا ال اس اف در ایران

درایران دو آئین نامه 612 و 613 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با هماهنگی مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن تدوین و آئین کاربرد این سازه ها در آنها تشریح شده است و در نتیجه مشکلی از نظر تائید و طراحی ساختمانها با این سیستم در نزد مراکز دولتی و سازمانهای نظام مهندسی وجود نخواهد داشت.بررسي ها و مطالعات نشان ميدهد که سيستم LSF نياز به يک سري مهارتها و ابزار آلات خاص خود دارد که نصابهای کناف می توانند این پروسه را انجام دهند. در سیستم فرا ال اس اف خوشبختانه بخشي از آنها شبيه مهارت هايي است که در حال حاضر در سيستم هاي اسکلت فلزي و يا کارخانه هاي توليدکنند ه ساختمانهاي صنعتي استفاده مي شوندو در ترکیب با سیستم ال اس اف می توان بسیار اقتصادی ساختمان را اجرا نمود .

 

  1. توليد ساختمانها با استفا ده از CFS

براساس مطالعات و بررسي هاي انجام شده کارخانه هايي در ايران فعاليت مي کنند که در زمينه توليد ساختمانهاي صنعتي (فلزي ) با استفاده از اتصالات پيچ و مهره براي کاربري هايي  مانند فضاهايي براي گذران اوقات فراغت ، فضاهايي براي استفاده موقت و به طور کلي ، ساختمانهايي با قابليت حمل و نقل ، تخصص دارند  (شکل   12).

همچنين از سيستم LSF در ايران براي ساخت مراکز بهداشتي نيز استفاده شده است (شکل   13) ، ولي براي ساخت واحدهاي مسکوني بنا به دلايلي مثل عدم دسترسي به اطلاعات فني کامل و عدم اطلاع از پتانسيل هاي سيستم از آن کمتر استفاده شده است . البته قیمت تمام شده پیشنهادی شرکتها برای این سیستم بسیار بالا می باشد که کارفرمایان را به بنابراين بخش قابل توجهي از تجربيات مورد نياز براي توليد ساختمانهاي صنعتي در ايران موجود است که اين تجربيات تا حدودي مربوط به توليد سيستم LSF نيز مي شود بدون شک براي استفاده از اين سيستم در ايران به يک سري برنامه آموزشي خاص نياز است که با داشتن پتانسيل هاي فوق در واقع مي توان گفت پايه و اساس آموزش مورد نياز براي به کارگيري اين سيستم در ايران موجود است .

براي استفاده از هر سيستم ساختماني ابزارآلات نقش مهمي دارد و ميتواند در تصميم گيري در مورد انتخاب سيستم براي شرايط خاص نقش مو ثر داشته باشند .

بر اساس تجربيات کشورها ي استفاده کننده از سيستم LSF در مقايسه با سيستم هاي رايج در کشور ها ، سيستم LSF سيستم ساده اي است و براي ساخت آن به چند وسيله محدود نياز است ( شکل   14) .

ارزيابي سيستم LSF در ايران

براي استفاده از سيستم LSF درساختمان سازي مزايا و معايبي از طرف کشور هاي استفاده کننده مطرح شده است ، اما بررسي ها نشان مي دهند که بعضي از اين سيستم ها در  ايران وجود ندارد . لذا براي استفاده بهينه از پتانسيل هاي موجود در سيستم ، ارزيابي زير براي شرايط ايران انجام و ارايه  گرديده است .

  10-1. طراحي و برنامه ريزي

-اين سيستم قابليت هاي متنوعي در طراحي و ساخت مسکن با قطعات سبک را داراست.

- تنوع زياد در شکل و اندازه قطعات CFS ، امکانات متنوعي براي طراح مهيا مي کند به طريقي که از مصالح ساختماني مناسب استفاده شود و در عين حال وزن ساختمان کاهش يابد تا در برابر زلزله مقاومت بيشتري پيدا کند .

- تمام مصالح ساختماني معمول براي نما سازي در ايران مانند سنگ ، آجر و سيمان کاري قابليت تطبيق با سيستم را دارا هستند .

- سيستم LSF ، سيستم سبکي است ، بنابراين براي برخي از نقاط ايران مانند نواحي شمالي کشور که داراي زمين هاي سست و ضعيف اند و يا براي نواحي که با خطر نسبي خيلي بسيار زلزله مواجه هستند سيستم مناسبي هستند . از طرفي اين مسئله در مقايسه با ساخت و ساز سنگين ساختمان در ايران بسيار اهميت دارد ، زيرا تجربیات و تحقيقات نشان داده اند که اين نوع ساخت و ساز ها (ساخت و ساز های سنتی و سنگین )در مقابله با زلزله مقاومت خوبي نداشته اند .

  10-2. ساخت و ساز

- سيستم LSF  ، يک سيستم ساختماني با قابليت توليد صنعتي ، و با استفاده از مصالح خشک است که با استفاده از آن معمولاً مي توان ساختمان را بين يک تا چهار روز در مقابل بارندگي محافظت کرد. اين مسئله براي ساختمان سازي در ايران به علت شرايط جوي خاص به ويژه در فصل زمستان مهم است.

- پيش ساخته بودن سيستم ، تاکيد بر پاکردن سريع و آسان آن در کارگاه دارد واين ويژگي با شرايط کشور که به دليل کمبود مسکن نياز به ساختمان سازي سريع است بسيار فعاليت دارد.

- از آنجا که بيشتر کارهاي پيچيده ساخت و ساز اين سيستم در کارخانه انجام مي گيرد لذا کارگران نيمه ماهر در کارگاه مورد نياز خواهند بود. اهميت اين موضوع به علت کمبود کارگران ماهر براي ساختمان سازي در کشور است.

- يکي از تفاوتهاي مهم سيستم هاي رايج با سيستم LSF  ،"تر" بودن نوع اين سيستم هاي رايج است ، به طوري که در روشهاي رايج ساختمان سازي کشور، به کارگيري حجم قابل توجهي ملات گچ و خاک براي به دست آوردن سطوح صاف متداول است.

- کار ساخت و سازLSF ، ساده تر از روشهاي رايج ساختمان سازي در ايران است، اشکالات ساخت به راحتي برطرف مي شود و ماشين آلات کمتري مورد نياز هستند. خصوصاً تجهيزات و لوازمي  مانند: بالابرها و دستگاههاي جوش.

- کارگراني که تجربه کار با سيستم LSF را ندارند، ولي با اسکلت فلزي رايج در ايران آشنا هستند زمينه فراگيري فنون اين سيستم را خواهند داشت.

- براي کارگذاري تاسيسات در ساختمان ، قطعات سيستم در کارخانه ها سوراخ کاري مي شوند، در حالي که در روشهاي ساختمان سازي در ايران با استفاده از شکاف و برش در ديوار انجام مي شود. اين طرزعمل زمان ساخت را تقليل داده و کميت کار را افزايش خواهد داد.

  10-3.  زلزله

- بخشهاي عظيمي از کشور در مناطقي با لرزه خيزي زياد قرار دارند و ساخت و ساز سنتي تجربيات موفقي نداشته است. استفاده از سيستمي مانند LSF که اساساً مقاومت خوبي در مقابله با زلزله دارد، ساختماني مناسبي خواهد بود.

- براساس تجربيات کشورهايي که ازاين سيستم استفاده کرده اند ، وزن سيستم LSF تقريباً يک سوم سيستمهاي متداول سنتي است و 60% سبک تر از سيستمهاي چوبي است و از آنجا که زلزله بستگي به بار مرده ساختمان دارد، لذا استفاده از سيستم LSF مشکل زلزله را کاهش خواهد داد.

- المانهاي اصلي ديوار پرده اي از فلز CFS است. استفاده ازاين نوع ديوارها علاوه بر کاهش وزن ساختمان ، خطر خرابي و ريزش المانهاي غير باربر در زمان وقوع زلزله را به حداقل مي رساند.

- اتصالات سيستم LSF ، پيچي ، پرچي و يا جوشي هستند و توانايي تحمل نيرو و لنگر خمشي را دارند ، در صورتي که اغلب اتصالات در روشهاي ساختمان سازي متداول در ايران در محل و با کيفيت نامطلوب انجام مي شود و باعث گسيخته شدن آنها زيربار زلزله مي گردد. لذا به کارگيري سيستم ساختماني با استفاده از اتصالات صحيح و کيفيت ساخت مطلوب ، آسيب پذيري ساختمان در برابر نيروهاي وارده را کاهش مي دهد.

  10-4.   کيفيت ساخت

- ساختمان سازي ايران طي سالهاي گذشته ، با مشکل کيفيت ساخت روبرو بوده است ، از آنجا که سيستم LSF در کارخانه با امکان کنترل بهتر توليد مي شود لذا کيفيت کار نيز ارتقاء خواهد يافت.

- مصالح ساختماني و روشهاي ساخت مورد استفاده در سيستم LSF امکان دستيابي به استانداردهاي لازم مانند : حفاظت ساختمان در برابر آتش سوزي ، تبادل حرارتي و آکوستيک را داراست. در حال حاضر در اغلب سيستم هاي رايج کشور، استانداردهاي فوق رعايت نمي شوند. البته با توجه به تاکيد مقررات جديد مبني بر رعايت اين موارد ، به کارگيري سيستم LSF مي تواند بخشي از اين نياز را پاسخگو باشد.

  10-5.   هزينه ساخت

- به علت ناآشنايي با سيستم LSF در ايران ، احتمالاً قيمت تمام شده اين سيستم در ابتداي کار بيش از سيستم هاي رايج خواهد بود واين مي تواند يکي از موانع براي استفاده از اين سيستم در ايران باشد ، اما تجربيات کشورهايي که اين سيستم را به کار گرفته اند نشان مي دهد که بعد از مدتي قيمت ساخت ، قابل مقايسه با روشهاي رايج خواهد بود.

- امکان صرفه جويي در هزينه ساخت سيستم LSF در ايران به دليل ارزان بودن کارگر، کمتر است ولي افزايش سرعت ساخت از دو نظر مي تواند آن را تا حد امکان جبران کند : يکي براي پاسخگويي سريع به کمبودهاي مسکن، ديگري براي جلوگيري از تاخير در ساخت و سازها ، زيرا طولاني شدن مراحل ساخت باعث افزايش هزينه ساخت مي شود ، به ويژه زماني که قراردادها رسمي باشند.

- صرفه اقتصادي سيستم LSF در توليد انبوه آن است واز طرفي جهت رفع کمبود فعلي مسکن در ايران نياز به توليد بسيار احساس مي شود. خوشبختانه سيستم LSF سيستم مناسبي هم براي توليد انبوه و هم براي تک سازي است.

  10-6.  مزاياي زيست محيطي سيستم

- يکي از مهم ترين دلايل رشد تجاري اين سيستم در مسکن ، زيست محيطي آن است زيرا استفاده از آن باعث صرفه جويي و جلوگيري از اتلاف مصالح ساختماني در مرحله ساخت و ساز و همچنين هزينه کمتر براي نگهداري ساختمان مي شود.

- عدم توجه به عايق کاري حرارتي درساختمان يکي از دلايل اتلاف انرژي است. خوشبختانه با استفاده از سيستم LSF به راحتي مي توان عايقکاري حرارتي مورد نياز را ايجاد نمود.

- ماده اصلي سيستم LSF آهن است که قابل بازيافت است و اين امر عامل مهمي در صرفه جوئي استفاده از مواد اوليه خواهد بود.

استفاده از سيستم LSF کيفيت ساخت را در مقايسه با سيستم هاي رايج ارتقاء مي دهد و درنتيجه طول عمر ساختمان افزايش خواهد يافت.

- بيشترين ميزان ساختمان سازي ، در شهرهاي پرجمعيت انجام مي شود. اين موضوع در بسياري از موانع آسايش را از همسايگان سلب مي کند. استفاده از سيستم LSF به دليل سرعت زياد کار، اين مشکل را تعديل خواهد کرد. از طرفي قطعات ساختماني در موقع برپا کردن ساختمان به کارگاه حمل مي شود ، لذا نياز به محل براي انبار کردن قطعات در محوطه ساختمان سازي به حداقل خواهد رسيد.

 

  1. محدوديت هاي سيستم ال اس اف متداول

همان طور که در مباحث قبل مطرح شد ، کشورهاي استفاده کننده از سيستم LSF با محدوديتهاي روبرو بودند.اين مسايل نيز با اتخاذ تدابير مناسب در کشور قابل حل است. اين مشکلات عبارتند از :

-عدم آشنائي با فلز و محاسبات سازه اي آن

-در حال حاضر تعداد طبقاتي که براي سيستم PLAtform ، Balloon توسط مراکز علمي مورد قبول واقع شده است دو طبقه است ولي به طور غير رسمي بيشتر از پنج طبقه نيز با اين سيستم ساخته شده است.

-پيچيدگي اجراي سقف کاذب و گراني آن در ساخت سقفها و بام : اين موضوع نياز به بررسي و ارايه راهکارها با توجه به پتانسيل هاي صنعت ساختمان سازي دارد.

- براي رسيدن به حد قابل قبول آسايش صوتي شرايط خاص نياز به استفاده از دو لايه گچبرگ است که اين کار ، اقتصادي نيست.

- ديوارهاي دو جداره در سيستم به صورت توپر به نظر نمي رسند ، لذا مي بايد با استفاده از تجربيات کشورهاي ديگر تدابير لازم اتخاذ گردد.

- بديهي است اطلاعات فني جامع و فراگير ، گام مهمي در بهره وري مناسب اين سيستم خواهد گرديد که در حال حاضر اين اطلاعات در برخي از کشورها وجود دارد ، لذا لازم به دقت مورد توجه قرار گيرد.

- در سیستم ال اس اف فقط باید از خرپا با همان مقاطع مورد استفاده در ساختمان استفاده نمود که در سیستم فرا ال اس اف به دلیل استفاده از مقاطع سیگما و سی پلاس این نیاز مرتفع گردیده و سرعت احداث و هزینه تمام شده کمتر خواهد بود .

در سازه فرا ال اس اف امکان اجرای تا 8.5 متردهنه با مقاطع سرد نورد شده سیگما و سی پلاس وجود دارد که در سایر سیستمها این قابلیت وجود ندارد.

نتيجه گيري و پيشنهادات

هیچ یک از شرکتهای تولید کننده سازه ال اس اف در ایران  به صورت ترکیبی از این سازه استفاده نمی‌کنند و در نتیجه قیمت سازه ال اس اف بسیار بالا تر از سیستمهای سنتی تمام می‌شود . قابلیت ترکیب سازه‌های سرد نورد شده شرکت فولاد لوشان با سازه ال اس اف متداول و بندهای آئین نامه ای مربوطه موجب کاهش وزن تمام شده سازه از حدود 30 الی 35 کیلوگرم در متر مربع زیر بنا به حدود 17 الی 24 کیلوگرم در متر مربع خواهد شد . همچنین محدودیت دو طبقه برای سازه ال اس اف وجود دارد که در سازه های فرا ال اس اف امکان اجرا تا 5 طبقه وجود دارد که یک مزیت نسبی بسیار عالی خواهد بود و همچنین در استفاده از این سیستم در سازه های هیبریدی می توان سازه هایی تا 5 طبقه را اجرا نمود .

در سازه ال اس اف به دلیل اندرکنش پوشش ساختمان با سازه ، هر نوع پوششی را نمی توان استفاده نمود اما در سیستم فرا ال اس اف به دلیل ماهیت تنها باربری سیستم اجزا کناری رانر و استاد متداول در سیستم ال اس اف به راحتی می توان از پوششهایی نظیر سیمانکاری بر روی رابیتس که پوششی بسیار ارزان قیمت در مقایسه با سمنت بردهای متداول در سیستم ال اس اف است استفاده نمود و این نوع پوشش آشناترو  برای کاربران  مقبول‌تر میباشد و امکان عبور تاسیسات از داخل دیوار و همچنین محلی برای نصب عایق حرارتی در داخل سیستم ساختمانی را فراهم می نماید.  استفاده از پروفیلها مزایایی به شرح زیر نسبت به سازه های ال اس اف خواهد داشت .

  • پتانسیلهای مقاطع سیگما و اس پلاس سرعت اجرا را بالاتر برده و نیاز به ساخت خرپا را مرتفع می‌نماید.
  • صلبیت قابل توجه سازه همانند سازه های متداول گرم نورد و بتن آرمه تامین می نماید .
  • اعضای سازه ای مبتنی بر ستون ، تیرهای اصلی ، فرعی و مهاربندیها می باشد.
  • عدم وجود دیوارهای باربر و انعطاف پذیری هر گونه طراحی معماری
  • حجم کم قطعات سازه ای و کاهش هزینه حمل و نقل
  • قابلیت استفاده از نیروهای متخصص و غیر بومی جهت حمل و نصب .

فایلهای پیوست

 4٫49 مگابایتدانلود
اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
بیوگرافی شرکت

ویلاسازی کاسپین -LSF

رشت

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

ویلای پیش ساخته ، صنعتی سازی ساختمان، ساختمان پیش ساخته، ویلای ارزان قیمت، خانه پیش ساخته، هزینه سازه ال اس اف، اضافه طبقه ، ویلای مدرن، ویلای لوکس ، قیمت سازه ال اس اف ، خانه سازی صنعتی، ویلای شمال، سازه مدرن ، قیمت ویلا، ویلاسازی صنعتی، ساختمان سازی

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 5 هفته قبل